وبلاگ حقوقی - ادبی نورعلی افشار

مشخصات بلاگ
وبلاگ حقوقی - ادبی نورعلی افشار

دوستان عزیز سلام
صفحه شخصی که از امروز پیش روی شماست باهدفهای زیر راه اندازی شده است :
1- ترغیب وتشویق دوستان به مطالعه وکتاب خوانی ونیز پژوهش درحد توان
2- آگاهی از ادب وادبیات کشور عزیزمان ونیز اطلاع رسانی درخصوص کتب ونشریات ادبی جدید
3- سرک کشیدن به دنیای طنز وادبی ونیز معرفی طنز نویسان امروز کشورمان
4- بحث درباره ضرب المثلها ی فارسی وترکی وهمچنین بررسی ریشه های تاریخی وعلل به وجود آمدن ضرب المثلها
5- پرسش وپاسخ درباره مباحث حقوقی ونیز توضیح وتبیین بحثهای حقوقی مقدماتی وبحث وگفتگو درباره آنها ونیز معرفی قوانینی که به تازگی تصویب میشوند.
هدف از این نوشته ها گفتگوست ونیز ترغیب همدیگر به مطالعه وکتاب خوانی کاری که متاسفانه در میان ما کمرنگ شده است . از همه دوستان تقاضامندم پس از مطالعه مطالب این صفحه چنانچه نظر انتقاد پیشنهاد و یا پرسشی دارند در قسمت نظرات اعلام نمایند تا با کمک یکدیگر بتوانیم مطالبی پربار وبا ارزش را در این صفحه به دوستان خود ارایه نماییم.
انتظار اینجانب این است که صفحه حاضر محل بحث وگفتگوی علمی میان دوستان باشد.

نورعلی افشار

طبقه بندی موضوعی

پیشگیری بهترازدرمان است

يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۰ ق.ظ

پیشگیری بهترازدرمان است

 

نظربه این که درجامعه امروزپیشرفت های علمی وفنی بسیاری راشاهد هستیم وباتوجه به این که همه امورومراتب درهمه زمینه ها ورشته ها تخصصی شده است وباتوجه به این که امور حقوقی وثبتی نیز ازاین قاعده مستثنا نیست وازجمله رشته های کاملا تخصصی است وباعنایت بر این که امروزه تنظیم معاملات واسنادوقراردادها ازپیچیدگی های زیادی برخورداراست ومتخصصین دراین رشته برای حل این پیچیدگی ها مدام درحال مطالعه وبررسی زوایای مسایل هستند ودر تحلیل الفاظ وعبارات حقوقی صاحب تشخیص بوده وبهتر میتوانند معامله کنندگان و اصحاب قراردادها را راهنمایی کنند وبا توجه به این که اشخاص عادی تخصصی درزمینه مسایل حقوقی ونحوه تنظیم قراردادها ومعاملات ندارند واغلب به دلیل نا اگاهی درتشخیص امور حقوقی دچار اشتباه ومشکل می گردند.ودرمواقعی به دامهای بزرگ شیادان گرفتارشده نتیجتا خسران وضررسختی به ایشان وارد می گرددکه دربعضی اوقات جبران آن مستلزم صرف وقت وهزینه فراون می باشد.

به نظرمی رسد بهتراست افرد معامله کننده قبل ازانعقاد قراردادها ومعاملات به سران دفاتراسناد رسمی ووکلای دادگستری مراجعه نمایند و پس از مشورت با انها وبررسی زوایای پیداوپنهان معاملات خویش وقبل از این که به فکر چاره وراهکار ودرمان باشند به پیشگیری امر بپردازند. با این اقدام علاوه بر این که ازاین رهگذر به سلامت عبور خواهند نمود و به امنیت اقتصادی ومالی دست خواهند یافت به کاهش تشکیل پرونده های دادگستری نیز کمک  خواهند نمود.

بنابراین  پیشگیری ومراجعه به متخصصان حقوقی ومشاوره نمودن با آنهاموجب خواهدگردید که معاملات وقراردادهای منعقده واجد استحکام حقوقی لازم باشدواز نگرانی های به وجودآمده بعدی نیز ممانعت خواهد نمود.

 

سخن آخرآنکه  وکلای دادگستری و سران دفاتراسنادرسمی با موشکافی وبررسی دقیق درموردنحوه تنظیم معاملات وقراردادها به راهنمایی افراد میپردازند و دراین مورد با در نظر گرفتن تمامی فروض مربوطه ازبروز هرگونه اشتباه و یا ایرادی جلوگیری می کنند.

پس باید گفت (پیشگیری همیشه بهترازدرمان است)

 

نورعلی افشار - کارشناس ارشد حقوق خصوصی

 

  • نورعلی افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی