وبلاگ حقوقی - ادبی نورعلی افشار

مشخصات بلاگ
وبلاگ حقوقی - ادبی نورعلی افشار

دوستان عزیز سلام
صفحه شخصی که از امروز پیش روی شماست باهدفهای زیر راه اندازی شده است :
1- ترغیب وتشویق دوستان به مطالعه وکتاب خوانی ونیز پژوهش درحد توان
2- آگاهی از ادب وادبیات کشور عزیزمان ونیز اطلاع رسانی درخصوص کتب ونشریات ادبی جدید
3- سرک کشیدن به دنیای طنز وادبی ونیز معرفی طنز نویسان امروز کشورمان
4- بحث درباره ضرب المثلها ی فارسی وترکی وهمچنین بررسی ریشه های تاریخی وعلل به وجود آمدن ضرب المثلها
5- پرسش وپاسخ درباره مباحث حقوقی ونیز توضیح وتبیین بحثهای حقوقی مقدماتی وبحث وگفتگو درباره آنها ونیز معرفی قوانینی که به تازگی تصویب میشوند.
هدف از این نوشته ها گفتگوست ونیز ترغیب همدیگر به مطالعه وکتاب خوانی کاری که متاسفانه در میان ما کمرنگ شده است . از همه دوستان تقاضامندم پس از مطالعه مطالب این صفحه چنانچه نظر انتقاد پیشنهاد و یا پرسشی دارند در قسمت نظرات اعلام نمایند تا با کمک یکدیگر بتوانیم مطالبی پربار وبا ارزش را در این صفحه به دوستان خود ارایه نماییم.
انتظار اینجانب این است که صفحه حاضر محل بحث وگفتگوی علمی میان دوستان باشد.

نورعلی افشار

طبقه بندی موضوعی

فایده های نویسندگی

سه شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵ ق.ظ


بچه های عزیز و خوانندگان گرامی

سلام

قبلاً در کتاب قصه های شب نشینی که در سال 94شمسی چاپ شد و در اختیار شما قرار گرفت قول داده بودم که دربارۀ فایده های نویسندگی برایتان بنویسم این کار به تأخیر افتاد و من چند کتاب دیگر برایتان نوشتم به نام های 1-حکایات وصفات 2-عشق گمشده و چند داستان ترسناک دیگر 3- من نیما 17 ساله 4- فکاهیات و رباعیات ...حالا من می خواهم به عهد خود وفا کنم و چند سطری دربارۀ فایده های نویسندگی برایتان بنویسم؛ مسأله را اینطور شروع می کنم.

فرض کنید شما بچه ها درس خوانده اید و مدارج علمی دانشگاهی را طی کرده و می خواهید شغلی برای خود انتخاب کنید . انتخاب شغل مناسب حق هر انسانی است چرا که باشغل مناسب می تواند علاوه بر اینکه معاش خود و خانواده اش را تأمین کند به جامعه خود نیز خدمت خواهد کرد . خوب برای اینکه بتواند خوب خدمت کند به چند ابزار نیازمند است اول اینکه باید بتواند از تخصص لازم برخوردار باشد، یک مترجم به ابزار و تخصص لازم نیاز دارد تا بتواند متون خارجی را روان وسلیس و به درستی ترجمه کند .یک مهندس قابل ، یک پزشک باسواد ،یک وکیل دادگستری یا سردفتر و یا قاضی متبحر نیز باید تخصص های لازم را کسب کند تا بتواند در شغل خود به درستی به جامعه اش خدمت کند . تا اینجا اشکالی به نظر نمی رسد اما هر کس در هر شغلی که باشد به هر حال مکاتباتی اداری شغلی خانوادگی و غیره خواهد داشت . اگر می خواهد با رئیس خود مکاتبه کند باید بتواند به درستی خواسته اش را بیان کند. اگر قرار است از اداره یا مؤسسه ای تقاضایی داشته باشد باید ترتیب تنظیم خواسته اش را بداند تا مورد اشکال و ایراد قرار نگیرد مسأله شاید مهم تر از این هم باشد اگر فرد تحصیل کرده می خواهد در جایی برای عدّه ای حرف بزند باید به ابزار لازم آشنا باشد، فی المثل چند بیت شعر یا چند ضرب المثل قدیمی و یا حکایت مؤثر از کتب معتبر ادبی مثل گلستان سعدی یا چند آیه قرآنی و یا چند حدیث نبوی بداند تا آنها را به عنوان شاهد به کار برد و کلامش در جان شنوندگان مؤثر افتد همچنین اگر می خواهد دست به قلم ببرد و در رشتۀ تخصصی خود مطلبی را بنویسد یا متنی را ترجمه کند بدون هنر نویسندگی و بدون توانائی درست نویسی اثر خوبی نخواهد نوشت . پس کم کم می توان فهمید که نویسندگی چه فوایدی دارد . برای اینکه بتوانیم از این فواید بهره مند شویم باید کم کم نویسندگی را بیاموزیم می توانیم از مسائل کوچک شروع کنیم به طور مثال خاطرات روزانه خود را هر شب در دفترچه ای یادداشت کنیم .اگر به مسافرتی می رویم آنجا را توصیف کنیم . اگر تجربه ای به دست می آوریم آن را شرح دهیم ،کم کم می توانیم به نوشتن به صورت جدّی بپردازیم و با نوشتن داستان یا خلاصه کردن حکایتهای ادبی و غیره کار را دنبال کنیم ،آرام آرام خواهیم توانست به نویسنده ای قابل و متبحّر تبدیل شویم و از این طریق به همنوعان خود خدمت نمائیم همه نویسندگان بزرگ به همین طریق کار نویسندگی را شروع کرده اند . کار خیلی سختی نیست فقط کمی همّت و اراده لازم دارد به اضافۀ پشتکار و استمرار و نیز خواندن زیاد که باید تا می توانیم کتاب بخوانیم و اوقات خود را صرف خواندن و مطالعه و انس با کتاب کنیم.

مطمئناً شما بچه های عزیز در آینده به نویسندگانی توانمند و متبحّر تبدیل خواهید شد و پله های ترقی در این موضوع را طی خواهید نمود آرزوی اینجانب موفقیت شما بچه های عزیز در خدمت رسانی به کشور عزیزمان ایران می باشد.                           96/11/3   نورعلی افشار

  • نورعلی افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی