وبلاگ حقوقی - ادبی نورعلی افشار

مشخصات بلاگ
وبلاگ حقوقی - ادبی نورعلی افشار

دوستان عزیز سلام
صفحه شخصی که از امروز پیش روی شماست باهدفهای زیر راه اندازی شده است :
1- ترغیب وتشویق دوستان به مطالعه وکتاب خوانی ونیز پژوهش درحد توان
2- آگاهی از ادب وادبیات کشور عزیزمان ونیز اطلاع رسانی درخصوص کتب ونشریات ادبی جدید
3- سرک کشیدن به دنیای طنز وادبی ونیز معرفی طنز نویسان امروز کشورمان
4- بحث درباره ضرب المثلها ی فارسی وترکی وهمچنین بررسی ریشه های تاریخی وعلل به وجود آمدن ضرب المثلها
5- پرسش وپاسخ درباره مباحث حقوقی ونیز توضیح وتبیین بحثهای حقوقی مقدماتی وبحث وگفتگو درباره آنها ونیز معرفی قوانینی که به تازگی تصویب میشوند.
هدف از این نوشته ها گفتگوست ونیز ترغیب همدیگر به مطالعه وکتاب خوانی کاری که متاسفانه در میان ما کمرنگ شده است . از همه دوستان تقاضامندم پس از مطالعه مطالب این صفحه چنانچه نظر انتقاد پیشنهاد و یا پرسشی دارند در قسمت نظرات اعلام نمایند تا با کمک یکدیگر بتوانیم مطالبی پربار وبا ارزش را در این صفحه به دوستان خود ارایه نماییم.
انتظار اینجانب این است که صفحه حاضر محل بحث وگفتگوی علمی میان دوستان باشد.

نورعلی افشار

طبقه بندی موضوعی

تازه خواند ه های من _3

چهارشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۱۶ ب.ظ

نامه های خاموشان نامه های ناموران فرهنگی و ادبی به ایرج افشار_به کوشش محمد افشین وفائی_شهریار شاهین دژی.


کار خواندن این کتاب شریف مرا برد.برد و برد تا اقصیی نقاط خاطرات همه ی این نویسندگان خاموش کشانید.به راستی این خاموشان و نویسندگان خاموش کشانید.به راستی این خاموشان و نویسندگان در گذشته نه چندان دور ،بسیار می نوشتند و بسیار پژوهش میکردند.بسیار همدیگر را دوست داشتند وبسیار قدر یکدیگر را می دانستند.

این همه چطور برایشان میسر شده بود؟و چطور می توانستند قدر فهم همدیگر را بدانند و مانند دانه های یک تسبیح با یکدیگر در گرداندن یک مجموعه منسجم همکار وهمیار باشند؟

خود ایرج افشار که محور و مخاطب این خاموشان نویسنده بود بسیار پر حوصله و پر دقت وپر ظرافت می نماید و بسیار مراقبت ها کرده است تا همه این نویسندگان رشته را با او حفظ کنند و مدار  را از دست ندهند.در میان این نویسندگان مردانی بسیار پر کار و بی ادعا پیدا می شوند که قلم وزبانشان بسیار گیرا و پر نفوذ و پر قدرت بوده است.من با خواندن این مجموعه بسیار ارزشمند چیزها فهمیدم و حکمت ها آموختم و تربیت ها پذیرفتم و توجهات بسیار یافتم.

زحمات بسیار گرانقدر و بی شائبه این نویسندگان که دوران پر صلابت خویش به جامعه بشری ارزانی کرده اند درس آموز و حرکت- آور  و هیجان انگیز است.

یر ماست که در این دوره مهجور که هم هجران و هم حجر (محجوریت)بر آن غالب شده است دست از کوشش و بینش و جنبش بر نداریم و به قدر توان و با تمام قوت و قدرت در بسط این اندیشه های مغتنم و محترم کوشا باشیم.

به نظر می رسد شاگردان ایرج افشار دست به کار شده اند و کارهای خارق العاده ای از این نویسنده بسیار گرانقدر را به جامعه پیشکش خواهند نمود.

غیرت و تعصب اگر همراه با عقل مداری و رعایت عقل سلیم باشد نمود هایی خواهد داد روشن و گویا و بسیار پر ارزش و قابل

استفاده.

            96/9/26

  • نورعلی افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی